tisdag 18 augusti 2009

Kaos i hemmet

Vårt hus ser just nu ut som ett förråd. Det är lådor, kassar, resväskor och andra grejor överallt. Samtidigt som det packas så rensas det också ut en massa som ska kastas. Både Ellinor och Jacob rensar just nu i sina rum och Ellinor packar dessutom. Samtidigt hopar sig damråttorna....det är bara att ta det lugnt. Jag vet inte just nu vart jag skall lägga allt som "blir över" men som inte ska slängas.
Ellinor är så glad över att få eget och få flytta till Göteborg. Hon och jag tar bilen dit på Tisdag och vi ska sova över hos Anna,Pär och Axel. På Tisdag ska hon först på anställningsintervju på Elgiganten i Nordstan och sen ska hon registrera sig på universitetet. På Onsdag ska jag vara barnvakt åt Axel....Gud va jag ska skämma bort honom! Jag ska ha med mig massor med godis och choklad.........och sen ska vi äta massor med glass! Det gäller att ligga bra till i framtiden om man ska bli en favorit,ha,ha.
Nu skall jag straxt ut med svägerskan i spåret. Vi tog en runda i går kväll och sen fick jag hastigt åka till jobbet, det var mycket att göra och de behövdes extra folk. Nu jobbar jag en natt till på Torsdag sen är jag ledig i 1 vecka, jobbar 1 vecka , ledig 1 vecka, jobbar en vecka och är ledig 1 vecka igen....skönt va! Nu hoppas jag på en varm och skön Aug/Sep när jag ska vara ledig så mycket.
.

Inga kommentarer: