lördag 1 augusti 2009

När tar världsrekorden slut ?

Har kört ett långpass på gym idag. När jag stod på crosstrainern så tittade jag på alla "gudar och gudinnor" som så smidigt tog sig fram i bassängen och slog världsrekord efter världsrekord. När tar världsrekorden slut igentligen? Någon gång måste det ju ta slut, finnas en gräns för vad man kan klara? Jag funderade på hur snabbt jag skulle kunna simma 200m bröstsim ? Skulle förmodligen få kramp och sjunka efter halva loppet. Jag springer nog inte ens 200 meter lika snabbt som de simmar, de är så fantastiskt duktiga, för att inte tala om alla friidrottare (inkl harar) som kämpar och sliter i ur och skur. Nej, nån atlet blir man aldrig men jag kämpar på och försöker träna nästan varje dag i alla fall och för första gången på många år har jag inte gått upp i vikt på semestern. Kanske beror på alla mil vi travade runt i Berlin?
.

Inga kommentarer: