söndag 8 mars 2009

Stegräknare


Vill du inte ha en stegräknare? frågade min man mig när vi var på apoteket.
Jo, det vill jag gärna sa jag. Har tänkt skaffa mig det länge men det har inte blivit av.
Idag har vi gått till svärföräldrarna,visserligen en genväg genom lokstallarna men det blev 9000 steg, 381 kalorier, 6,1km, inte illa! Kalorierna hamnade dock tyvärr på plus sammantaget för vi fikade när vi kom fram. Ja,ja men jag har i alla fall gått mina 10.000 steg i dag.
Vi konstaterade på hemvägen att det fanns tre sorters människor som var ute på promenad i snö/regn/blåsvädret som det var. För det första var det dom som rasta hundar (en majoritet) och sen var det nog dom som var tvungna (som inte har bil) och sist så var det dom som var dumma (typ vi) för vem ger sig ut frivilligt i busväder om man inte måste?
.

Inga kommentarer: