fredag 20 mars 2009

Kamouflage

-Jag har köpt en present till dig sa min man och lutade sig fram mot mig med ena handen gömd bakom ryggen.
-Åt mig....? Vad har du köpt?
-Gissa!
-Hmm, inga blommor ialla fall tänkte jag för det såg jag att han inte bar in från affären.
-Varsegod!..........???? Fram sträcker han en STOR Aladdin chokladask!!!!!!!
-På tre sekunder hinner jag tänka, han har ALDRIG på nästan 30 år köpt mig en chokladask,
nej, det är nåt lurt här! Jag var mer inställd på att det kanske hade varit en kokbok, salladsskål eller nåt annat till hemmet men definitivt INTE choklad.
-Varför har du köpt choklad till mig? bara så där utan vidare? Det MÅSTE finnas en anledning annat än att han bara vill vara snäll, jag känner dig min kära man.
Joo, det var så att de sålde askarna för BARA 29kr, billigt va? Ha, ha, jag tänkte väl det. Visst var det för att vara snäll också det vet jag, men jag tror också att det var för att det var mest mörk choklad med massa fyllningar i som han gillar (inte jag.) Med andra ord en täckmantel för att själv få njuta av chokladen eftersom han visste att jag bara tycker om en del sorter och resten får han ta.
Tack ändå kära man!
.

Inga kommentarer: