onsdag 4 mars 2009

På promenad


Vi tog en lång promenad på nästan 1 1/2 timma svägerskan och jag. Nu undrar ni nog vad vi pratade om under tiden?
Vi har mycket givande samtal om ditt och datt.Här kommer några exempel om dagens ämnen.

Makens/broderns kommande födelsedag: Han kommer att vara bortrest då men släken skall bjudas in till Påsken och kompisfesten blir i sommar. A tyckte att vi skulle skriva en bok till alla 50-åringarna, hon till och med kom på ett namn till boken men det har jag glömt. Vi gick förbi en 50-skylt och då tyckte hon att jag skulle sno den! till min man ( hon kommer att få höga poäng på ondsketestet) och ge honom eller allternativt smycka ut skylten och ta kort...hm fattar inte vad hon menade?
Mia och Klara, underbar humor TV som vi tror att inte killar förstår, det är mest för oss tjejer.
Bloggning, förståss
Bakning, när jag berättade att jag efter gymmet i går åkte till Netto för att handla, också handlade billigt godis och åt upp. A berättade då att hon hade gjort en bruchetta på ljust bröd! och ätit upp. Hon hade sett ett program på TV om en kvinnlig dansk kock? som bakar matbröd och jag berättade att jag vill ha en sån där degmaskin som Leila har när hon bakar på TV men min man tycker att den tar för mycket plats.Men jag ska önska mig en sån när jag fyller 50-år.
Jag vill inte bli 50, tycker att 35 är lagom. Hon kom med lite förslag på hur man kan klä sig för att se yngre ut, typ kort-kort och sen tyckte hon att man skulle antingen skaffa MC eller köpa Cab.
Tvättning, vi sprang lite för att se hur mycket det skvätte upp på bakbenen och när jag sa att jag skulle tvätta när jag kom hem berättade hon att man inte ska använda sköljmedel i maksinen för det är det svåraste att bryta ner i rengöringsprocessen.
Vad ska vi göra i eftermiddag? A skulle nog hem till sin mamma och äta nybakat bröd och jag kom på att jag kanske skulle baka lite jag med.
När vi var nästan hemma kom vi på att vi skulle nog köpa sådana där sparkcyklar med motor på så vi slapp gå!

Vi pratade ju om mycket mer kan ni nu förstå men det går INTE att blogga om.
.

Inga kommentarer: