onsdag 18 mars 2009

Alla vackra blommor

I går var min vän Christina här, hon älskar trädgård och blommor och har så GRÖNA fingrar.
Själv försöker jag och det går bättre och bättre men riktigt gröna blir de aldrig.
Hon hade med sig en underbart vacker tulpanbukett till mig och hembakat bröd med nötter och aprikoser, ljuvligt gott. Jag kände mig så uppvaktad fast det inte var min födelsedag, tack snälla söta!
Evelina fick ta lite kort.




Av Britt fick vi den här lilla söta krukan som tack för att hon fått låna en liten festväska.

Av svärföräldrarna fick jag denna söta kaktus i December.Den blommade för fullt då och har nu börjat blomma om igen. Så vacker! Den finns att beundras på toaletten, lite konstigt kan ni kanske tycka men min andra kaktus som jag har haft i många år blommade aldrig förrens den blev förvisad till toaletten. Kan nog bero på att där hängs det tvätt så där blir lite fuktigt? Nu törs jag inte annat än ha mina kaktusar där men något trevligt ska man väl ändå ha att titta på när man........ja, ni vet.


Och titta vad som är på gång i trädgården! Lite snö finns fortfarande kvar men snart så kommer alla lökarna!



Nu ser jag fram emot att få plantera i mina krukor till uteplatsen.Jag hoppas att alla mina träd har överlevt i landet.
.

Inga kommentarer: