söndag 8 mars 2009

8 Mars


är internationella kvinnodagen. Vem firar? Inte jag i allaf , borde jag det ?Jo det borde jag , det är viktigt att uppmärksamma kvinnorna framförallt i de länder där de verkligen har det svårt. I de länder där kvinnorna inte har något att säga till om utan bara vara mannen till lags. Det skrivs mycket om kvinnodagen och HÄR kan du söka de senase artiklarna, t.ex Anette Cullenberg som inte tycker att kvinnodagen är något att fira eller Johanne Hildebrandt som tycker tvärtom.
Hur ska jag fira då? Min man har redan kokat kaffe, tagit hand om disken. Nej, nu blandar jag ihop det med Mors dag? Jag vet inte hur man ska fira Kvinnodagen. Bor man i Göteborg kan man demonstrera, jag går ut på promenad med min man. Jag erkänner att jag är dålig på att fira fast det är vikigt men huvudsaken är väl att man är medveten och jag bloggar ju om det och förmedlar förhoppningsvis information och åsikter till andra (om ni nu läser artiklarna jag länkat till )
Vad kan du om jämnställdheteh inom EU? Testa dig HÄR. Jag fick 5 rätt av 12 möjliga, nu får jag skämmas!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag var inte bättre jag. 6 rätt.
A