söndag 15 februari 2009

Valentinday


Kan tyvärr inte säga att jag har en romantisk man. Dagar som Alla hjärtans Dag är inte direkt något han tar till sig. Jo, jag fick blommor i dag, men kan det bero på att jag spännde ögonen i honom innan han åkte till handbollsmatchen och sa: I dag är det Alla Hjärtans Dag, vet du om det?
Däremot har jag en man som utan att det är något speciellt att fira mycket väl skulle kunna komma hem och ge mig en fin kastrull som han hittade i en affär,kanske en stekspade eller något annat fint han hittat till vårat hem som han vill ge mig eller tycker att vi skall ha. Vilka män är sådana? Han gillar hem och inredning och det är jag glad för men när han ville köpa en Ph-lampa till soffbordet sa jag i från. Vi hade en diskussion om det och Ph-lampor ÄR kökslampor och inget annat, där fick han ge sig. Så vad är väl en bukett blommor mot en stekspade? Det är väl omtanken som räknas.
Med blommorna på bordet har vi nu ätit en god trerättersmiddag, tittat på ytterligare ett avsnitt av Brideshead Revisited, en fantastiskt bra Tv-serie som är utsedd till en av englands bästa genom tiderna.
.

Inga kommentarer: