fredag 27 februari 2009

Den svartsjuka frun

Ja, så kände jag mig i dag när jag ringde upp Telenor. Saken är den att jag har köpt en ny telefon och bytt operatör. En fin rosafärgad Samsung telefon har jag fått som jag hittills är nöjd med förutom att inte nummerpresentationen fungerar. När folk ringer till mig står det OKÄND på displayen, jädrans irriterande minst sagt. I dag tog jag mig i alla fall tid att först ringa Samsung support och kolla med dom att allt var rätt inställt och det var det. Sen ringde jag upp Telenor och förklarde för en tjej hur det ligger till, att det alltid står OKÄND i telefonen när någon har ringt. Nummer presentationen ingår i abonnemanget men kan ibland "falla bort" sa hon. Sen ville hon ha mitt mobilnummer så hon kunde kolla men sen blev det STOPP.
-Jaaa hmmm, nummret står på en Ulf ,sa hon. - Ja, det är min man det,sa jag.
- Kan jag få prata med honom? frågade hon.
-Nej tyvärr, han jobbar,sa jag. Men det är bara han som kan ändra,svarade hon då.
-Men det här är MITT nummer, sa jag.Jag har haft det i alla år, det är bara det att när vi tog abonnemanget(vårt allra första) så skrevs det på min man.
- Ja men det är bara han som kan ändra och då kan han samtidigt ändra till ditt namn.
Jag förstår att hon inte kunde göra på annat sätt men det kändes snopet.Nummret är ju MITT, jag har ju alltid haft det. När jag la på luren så tänkte jag , hon trodde nog att jag var en svartsjuk fru som ville ta reda på vem som ringde alla OKÄNDA telefonsamtal till mannen, för jag lät nog lite desperat när jag försökte övertyga henne och misslyckades,ha,ha.
.

Inga kommentarer: