onsdag 11 februari 2009

Längden på kjolen

Om man skall ha kortkort, knälång eller vadlång kjol kan ju variera beroende på modet just för tillfället. Generellt så gäller väl ändå att "medelålders" tjejer kanske inte ska ha kortkort och nu förstår jag varför. Stod i provhytten och skulle prova en urläcker klänning.Tyvärr ser man ju sig själv från alla hörn och kanter i speglarna och det var då jag insåg det ! Gud, jag har fått åderbråck på bakbenen! ja, ialla fall mest på det ena benet. Ingen klänning där inte, dessutom var den för liten. Jag förstår inte vad som har hänt med storlekarna de sista åren, de har ju blivit mindre o mindre! det är väl EU-anpassat kan jag tro.
Vi har köpt en ny tvättmaskin! Men killen på E-montage tipsade Ulf om vad det kunde vara för fel så han gick hem och lagade den.....fast vi hade köpt en ny. Jomen det var så att vi faktiskt hade bestämmt att vi skulle köpa en ny ialla fall,man vet inte hur länge den skulle hålla, den har ju snurrat rätt många varv vid det här laget. Ellinor blev glad, hon planerar att flytta ihop med E och M i Göteborg och hon hoppas att de kan ta med våran gamla tvättmaskin och ha på toa där.
I dag har jag varit på gymmet, div. "skavanker" har gjort att jag inte tränat på några veckor och Ulf förmanade mig nog innan jag gick.. Nu tar du det lugnt! och det gjorde jag. Man får droppa en del vikt när man inte tränat på ett tag men det kändes väldigt skönt. Dessutom beställde jag tid hos Tomas, massören som hjälpt mig att bli bra. Han är helt underbar och det bästa är att nu finns han på Allehallen varje Torsdag em så det är bara att boka.
Nej, nu skall jag äta årets först semla i varm mjölk.
.

Inga kommentarer: