måndag 16 februari 2009

Sportlov igen


Jaha, så är det då sportlov och ett fantastiskt väder ute. Nu önskar jag att jag kunde vrida tiden några år tillbaka till de åren då barnen ville vara med sin mamma och pappa. Saknar att åka i väg med skidor och varm oboy, korvgrillning, skridskoåkning och allt vi gjorde. Nuförtiden så missar dom de underbara vinterdagarna som har varit, kommer inte igång förrens solen har gått ner.Så är det och det är bara att gilla läget.
På sjukhuset är det ett konditori som säljer färskt bröd tre dagar i veckan. I B-huset där jag jobbar öppnar man inte försäljningen förrens senare på fm men i M-huset börjar man sälja 07.45 och det har jag missat!! Har inte tänkt på det och trodde att försäljningen började senare även där.
Av en händelse när jag var på väg hem i morse så såg jag det och blev såååå glad. Nu skall jag överraska alla med färskt bröd till frukost( och mig själv) tänkte jag. Typiskt nog hade Ulf redan vaknat och gjort frukost till sig själv men han fick med sig färskt nybakat bröd till jobbet och själv njöt jag av en Baguel med Bredgott havssalt på. På Fredag när jag åker hem kan jag köpa nybakat igen ,hurra!!Finns det något godare än nybakat till frukost?
.

Inga kommentarer: