onsdag 11 februari 2009

Råd och Rön

Det finns en tidning som har följt oss i stort sett sen den dagen vi flyttade ihop och det är
RÅD&RÖN. Vilka kloka ungdomar vi var Ulf och jag! Tänk att vi valde en sån tidning ,men i ärlighetens namn var det nog Ulf som tyckte att det var en bra tidning. Vi har i alla fall haft mycket nytta av den genom åren. När något har behövts bytas ut och köpas nytt, ja då har R&R tagits fram även om det numera kompleteras med t.ex Pricerunner på nätet.
I dag är R&R framme, stor katastrof hemma! Tvättmaskinen har gjort sitt? Lagom till Ellinor kom hem med all tvätt från 2 veckors resande. Hon fick åka hem till farmor o farfar o tvätta eftersom den gick sönder i Måndagskväll och ingen (Ulf) kunde göra något förrens i dag pga jobb.
Nu har vi tittat och jämnfört och jag lämnar nog beslutet i varm hand till Ulf som just just nu är på Elektromontage och pratar med dem, det kan ju hända att det går att laga den gamla, vi får se. Min största oro är nu vad som skall komma sen? Visst brukar det alltid vara så att går något sönder så brukar det alltid följas av något mer? Eländes elände!
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ciao
Har det inte varit tre saker redan? Diskmaskin, kranen och nu tvättmaskinen? Ta det lugnt. Det är alltid tre saker som pajar sen är det lugnt ett tag. Promise. /A (kyl/frys, bilen och dammsugaren har varit mina tre senaste små trasiga saker...)

Susanne´s blogg sa...

Ja men visst! Du har ju rätt! Phu! då kanske det ordnar sig och jag slipper oroa mig :>