tisdag 17 februari 2009

Pappalukt

FOTO: EVELINA

Ofta när jag sover efter nattjobb kan jag drömma så tokigt och roligt men i dag har jag inte drömt något speciellt vad jag kommer ihåg, däremot var det så konstigt för det första jag tänkte på helt utan anledning när jag vaknade var hur gott min pappa alltid luktade. Min pappa hade alltid rakvatten på sig. Ingen stark doft men en svag god "pappalukt", Oh .vad jag alltid tyckte om den lukten. När barnen var små och han var barnvakt eller busade med dem kunde man ana en doft av rakvatten från dom med.Tyvärr känner man för sällan doft av rakvatten tycker jag, min kära man är inget för det,bara någon enstaka gång vid "högtidliga" tillfällen.

I kväll skall jag se på TV 5 kl 21.00. Programmet heter Freebirthing-Att föda hemma.
Kvinnor i Storbritanien och USA som väljer att föda hemma utan smärtstillande, barnmorskor eller medicinskt understöd. Ska bli intressant att se.
.

Inga kommentarer: