onsdag 11 februari 2009

Musikfamiljen

Sonen har börjat spela trummor i Örebro. Yngsta dottern sitter framför datorn och spelar gitarr till Broder Daniel. Mamma sjunger kareoke, nej jag menar i kör,ha,ha. Pappa och älsta dottern lyssnar mest på musik.
Föreslog för Evelina att hon skulle börja spela gitarr på musikskolan, en jättebra ide tycker jag. Men jag kan ju inte spela,svara hon ?? Ja men det är ju liksom det som är tanken, att du ska gå på musikskola för att lära dig spela säger jag. Fick inget direkt svar men jag tror jag ska försöka bearbeta henne lite, tycker det vore så kul om hon började spela gitarr. Förr var det mycket musikspelande i familjen. Vi har gått igenom viol,cello, piano och trummor när barnen var små så det vore kul om det kom in mer instrument i huset igen.
.

Inga kommentarer: