tisdag 7 juli 2009

TV premiär för länge sen

I dag skall Michael Jackson begravas. Jag vet inte om jag skall titta på cermonin i kväll men jag kommer ihåg när jag en kväll (1984 tror jag det var ) satt uppe och väntade på Premiären på videon Thriller. Den skulle visas 22.30 på kvällen eftersom den inte var barnvänlig.
Jag var själv hemma, Ulf jobbade.
Jag tyckte den var jättebra, så annorlunda för att vara en video. Vilken häftig dans!
Häromåret köpte vi CD´n till Ellinor, hon önskade den i julklapp.Jag tycker fortfarande att den är så bra.
Han fick betala ett högt pris. Superkändis ,superrik men tänk att aldrig ha fått levt ett "normalt" liv.Ständigt påpassad, övervakad och ifrågasatt. Jag vet ju inte om han var lycklig och nöjd med sitt liv. Det är ju lätt att tro att pengar = lycka men så är det väl inte?
En av de bästa låtarna tycker jag är Smooth Criminal. Precis som Thriller är videon som en liten film, den här är ca 10 min lång.

.

Inga kommentarer: