fredag 3 juli 2009

Mc Donald´s och Jordgubbar

Det är bara sonen och jag hemma i kväll. Orkar inte laga mat....
-Ska vi åka och köpa hamburgare i kväll?
-Ok, svarar han. Skönt! Hade det varit Evelina hade hon inte nappat på förslaget. Hon gillar inte snabbmat överhuvudtaget.Någon Pizza ibland men det skall helst vara riktig husmanskost med sås och potatis och det är ju jättebra men ibland önskar jag att mina barn kunde äta färdigköpta köttbullar eller annat färdiglagat som går att köpa.Särskilt dagar när det är nästan 30 grader varmt ute och det står helt still i hjärnan när man försöker hitta på något att laga till kvällsmat.

I kväll skall jag bjuda på jordgubbar på jobbet och till det grekisk youhurt med valnötter, honung och krossad choklad. Det blir ingen tårta som brukligt är när man "piltat". Men jag tror att det här duger också.
.

Inga kommentarer: