fredag 24 juli 2009

Packa rätt och packa lätt!

Det blir en utmaning....vi ska bara ha varsitt handbagge. Ta med så lite som möjligt för att få plats med något litet hem man kanske shoppat. Vi ska ju igentligen inte åka dit för att handla utan för att se och uppleva Berlin. Jag ska t.ex inte ta med varken hårfön eller plattång. Hårfön finns ju säkert på hotellet men inte plattång, skit samma, så lite som möjligt ska med. Schampoo finns på hotellet eller så köper vi något där. Man får ju inte ha med sig flaskor o dyl i alla fall och jag har blivit av med både nagelklippare och nagelsax på flygplatser(klantigt,jag vet!) så inget sånt ska med.
I morgon kväll far vi. Sover en natt på hotell i Nyköping för planet går 06.30 och vi är framme i Berlin 08.oo och då är man förhoppningsvis piggare än om man hade åkt bil hemifrån mitt i natten. I går var det 30grader i Berlin men det har jag inte berättat för Ulf, det är han mest orolig för, att det ska vara varmt. Nu har jag kollat på yr.no och langtidsvarsel for Berlin
och det blir lagom varmt och fint.
Jaha, vi får väl se om jag har något mer att skriva innan vi far, annars kommer bilder och repotage på bloggen i slutet av nästa vecka! Auf Wiederhören!
.

Inga kommentarer: