måndag 6 juli 2009

Hinderlöpning i spåret

Det är INTE bara att gå i spåret, nej det gäller verkligen att se upp eller NER närmare bestämt.
Det är som att gå i ett naturprogram, det rasslar och prasslar i gräset, sniglar på varenda kvadratcentimeter och skalbaggar, kopparormar och ödlor och dessutom verkar det som om de parar sig just nu och då vill man ju verkligen inte störa.

Anne och jag fick titta var vi satte vartenda kliv, tyvärr så kanske vi spetsade en och annan med våra stavar för det kunde vi inte ha koll på då hade vi nog snubblat och det hade kunnat sluta riktigt illa.
Man undrar ju varför det just var så himla mycket sniglar just på spåret? Kanske tror även de att det är grönare på andra sidan?



Som vanligt har vi riktigt trevliga samtal om viktiga saker i livet....
Varför dricker Fransmännen så mycket vin? Jo, vi tror att det beror på att de äter ibland så äckliga sakert.ex sniglar och grodlår så att de måste dricka för att skölja ner smaken och på den vägen är det.Ska man äta efter man har tränat? Jag har lärt mig att man ska vänta med att äta tills efter för då förbränner man bättre. Anne säger att hennes lillebror har sagt att det inte har någon betydelse?
Sen har dividerat om man ska säga behagen eller obehagen om bysten,ha,ha.
Vi har också annalyserat varför man går så sakta i våra varma Europeiska länder. Ni vet när mannen går 10 meter framför kvinnan sakta,sakta med händerna på ryggen. Det förstår ju alla att man inte kan gå fort när det är 35 grader varmt ute men varför går de inte fortare när de kommer till oss?
Vi har prata massor om mat och hur mycket jag ÄLSKAR Suchi och hur hungriga vi plötsligt blev när vi gick där i spåret och vad vi skulle äta till kvällsmat (hos oss blir det fisk.)
Vi har ideér och pratar om det mesta men nästa gång tycker Anne att jag ska ta med en diktafon så jag kommer ihåg allt vi pratat om när jag ska blogga för nu fick jag ringa och fråga ( 15 min efter att vi kommit hem.)
-Vad var det vi pratade om igentligen...ha,ha.
Ok, nu är det faktiskt så att jag har jobbat 3 nätter så hjärnan är lite seg, en godtagbar ursäkt tycker jag.
2 nätter kvar till semestern!
.

2 kommentarer:

Pär sa...

Naturligtvis har jag rätt. Hur mycket ni förbränner beror enkom på hur mycket ni rör på er, det vill säga hur mycket energi ni gör av med. Fomeln är synnerligen enkel; gör man av med mer energi än vad man stoppar i sig går man ner i vikt. Det är det enda som räknas.

Keep on walking in a free world!

/ Pär

Susanne´s blogg sa...

Och jag som åt en kexchoklad när jag kom hem i tron på att det förebrännde som sjutton just då så jag kunde passa på...ha,ha.
/ Susanne