torsdag 23 april 2009

Om att bo i en grotta

Vilket väder det är ute! Men fortfarande tidigt att börja plantera ut för mycket...järnnätterna ni vet.
Har sovit länge i dag (ska jobba i natt) och åt min frukost medans jag tittade på Malou. Hon hade besök av en kvinna som var runt 50 år skulle jag tro. Sedan lång tid tillbaka (uppfattade inte hur länge) så var hon tvungen att flytta ut i en grotta på Gottland mellan Maj-Oktober för att få lugn och ro och hitta sig själv och ladda batterierna. Hon hade 3 barn som var vuxna nu men när de bodde hemma åkte hon hem ibland för att kolla läget hemma. Hon hade alltid älskat naturen men hon var också sångerska och sjöng för stor publik och hon stämde inte in på bilden av en enstöring som man skulle kunna tro att hon var.
Nu hade hon dessutom sedan ett år tillbaka en ny man som var 19år!! yngre och honom hade hon tagit med till sin grotta..!
Undrar vad min familj skulle säga om jag flyttade till en grotta halva året? Jag hade aldrig ens kommit på tanken. Visst är det faschinerande att det finns människor som kan göra sådana här saker eller är dom "knäppa." Jag tycker att det är en bedrift att bo på Torpet i flera veckor utan rinnande vatten, el och med utedass:-)
Nu bär det i väg till Gymmet. Sen väntar Tårta hos ÅSa som fyller 40 år i dag ...HURRA!!
och efter det Suchi på East West för Eva som blir pensionär (fast ska jobba ett år till) och efter det väntar jobbet......då är jag nog jättetrött,ha,ha.
.

Inga kommentarer: