torsdag 9 april 2009

Härliga dagar i Stockholm

Framme vid lunchtid.Bokade in oss på Hotell Kung Karl vid Stureplan. Gick ett par timmar på stan och sen till hotellet för att göra oss i ordning inför konserten med A Camp.
Klockan 17.30 var det middag på Cirkus.
Cirkus på Kungliga Djurgården invigdes den 25 maj 1892 för att inhysa dåtidens stora cirkus-sällskap. Med åren har Cirkus blivit ett allaktivitetshus med evenemang som konserter, kongresser, TV-inspelningar men framförallt teater, musikaler och shower.
Fru
och Herr Rylander
Pol Roger Brut Reserve, Champagne drack vi som välkomstdrink
Cirkus Teatermeny:
Smördegsbakelse med havets läckerheter, toppas med löjrom. Oxfilétournedo med gräddig calvadossås och örtbakade rotfrukter. Mums! Till det drack vi en flaska Meia Pipa, Cabernet Sauvignon.
Tyvärr svårt att få bra bilder då det var relativt mörkt. Så bra konsert!
Efter konserten stor hela bandet och signerade. Jag köpte ett fint linne till Evelina som signerades av bandet(kände mig lite som en tonårsflicka när jag köade.)
Nina Persson och hennes maken Nathan Larson

7/4 Ulf´s 50 års-dag började på Nordiska Museét. Många fina utställningar att titta på.
Den här statyn är från 1961
Idag är museet Sveriges största kulturhistoriska museum. I samlingarna finns över 1,5 miljoner föremål - det minsta en knappnål och det största, en brandbil.
Det är också den näst största profana byggnaden efter Globen.Den här statyn kommer jag inte ihåg vem det skall föreställa?
Men det här är Gustav Wasa
Strindberg har en egen avdelning

Thai lunch
Tillbaka till hotellet och där öppnade vi en flaska Champange och hade så här roligt.....Ha,ha
Vad kommer det sig att man ser hyfat bra ut på kort när man är liten, ganska bra på kort när man är gamal men HEMSK ut när man är runt 50?
HA.ha,ha.......Glasen är äkta plast från Claes Olsson
Och jag har hittat en affär som säljer äkta Jelly Belly
På kvällen när vi hade druckit upp Champangen hade vi ett bord som väntade på Restaurang Prinsen
Där åt vi:
Grillad ryggfilé superiore Black Angus á la Bearnaise"
Kolgrillad "medium rare" välhängd marmorerad ryggfilé
Samt en flaska gott vin.
Till efterrätt åt Ulf
Créme Brulée Classic med liten kula chokladsorbet
Serveras med nygjord sorbet av Valrhorona choklad
och jag
Vår berömda tårta av anslag, vaniljkräm & maräng.
För första gången någonsin orkade jag inte äta upp!
Efter den utsökta maten tog vi en promenad till Restaurang Grill där vi satt i baren med Strawberry Daiqueri och Whiskey.
Vi har haft det toppen! Har ätit och ätit och ätit......i morse åt jag ingen frukost för att jag var fortfarande mätt efter all GOD mat.
Nu är han 50+, han märker ingen skillnad säger han,ha,ha.
.

Inga kommentarer: