fredag 17 oktober 2008

Vakade av och gick upp för att direkt åka till GOD SMAK, det nyaste caféet i Hallsberg. Vi skulle träffas där jag, mina båda svägerskor och C. Det passade utmärkt att ta en LATTE och en räkmacka. Cafét är också en inredningsaffär så det är väldigt trevligt och mycket folk.
Snart blir det gym och sedan väntar en italiensk måltid som maken lagar medans jag och svägerskan tränar.

På tal om mat så skrattade vi gott i går. Hade lagat potatis och purjolökssoppa med pannkakor till efterrätt. Evelina var hos sin kompis Bella så jag ringde dit och hennes lillasyster Gabbi 8år svarade.
-Hej, det är Evelinas mamma,sa jag.Kan du Hälsa Evelina att maten är klar så hon kan komma hem och äta......Säger hej då! och lägger på luren.Efter ca 1 min ringer det.
-Hej,det är Gabbi.Evelina undrar vad det är för mat? Va! svarar jag och skrattar, är hon så lat att hon skickar dig att ringa hem för att fråga ? Jaaaa, svarar lilla Gabbi.
-Hälsa Evelina att det är soppa och pannkaka, svarar jag.
Efter en stund kommer Evelina hem.
-Men Evelina, säger jag, måste Gabbi ringa hem åt dig för att fråga vad du ska få för kvällsmat?
???Evelina ser ut som ett frågetecken men sen börjar hon skratta och säger nu förstår jag!
Hon berättar att Gabbi kom till dem för att berätta att maten var klar och att hon kunde åka hem om hon "ville". Så jag trodde att jag var tvungen att åka hem och frågade bara om mamma sagt vad det blev för mat och då sa Gabbi att hon inte visste och så gick hon iväg men kom tillbaks efter en stund o berättade att det blev soppa och pannkaka.Hur vet du det? frågade vi henne , har du ringt hem till mig? Neeej, säger lilla Gabbi, jag kan väl inte ditt telefonnummer heller!
Ha,ha, hon var så nyfiken på vilken kvällsmat Evelina skulle få så hon tog fram familjens telefonbok och slog upp vårat nummer för att ringa och fråga men vågade sen inte erkänna, gulligt tycker jag.
.

Inga kommentarer: