tisdag 28 oktober 2008

En dag på Marieberg

Har tillbringat eftermiddagen på Mariebergs köpcentrum med sonen , yngsta dottern samt kära mor. Det betyder som ni nog förstår att jag inte har handlat något åt mig själv. Både sonen och dottern skulle ha nya vinterjackor och jag var beredd på att det skulle ta tid. Först ut var Stadium, jättefina jackor men inget som passade Evelina och Jacob tittade inte ens åt jackorna för det var inte hans stil. Intersport låg rakt över gatan men alla ville åka till köpcentrat.
In på Intersport där och tänk! där fanns en jättesnygg jacka som hon gillade,hurra! Den var nedsatt i pris också, kan man bli gladare? Tyvärr fanns inte rätt storlek i den affären men i den andra affären (som vi nyss ratade) fanns rätt storlek så de la undan den. Sen ville Evelina fortsätta leta kläder för hon behövde tröjor, lider av ständig tröjbrist om hon får säga det själv. Själv ville jag ha tag i Jacob som hade gått i väg ensam för att leta jacka och tänk! även han hade hittat en snygg jacka som också var nedsatt i pris just i dag,kan man ha bättre tur? Han var inte lika intresserad över att kolla på mer kläder men han hittade en snygg tröja som han köpte.
Min lilla mamma hade gått lite för sig själv men vågade inte åka till övre våningen för där gör de om så mycket så hon var rädd att gå vilse. Jacob tog med henne upp en stund när jag skulle följa med Evelina på ett ärende.Efter ett par timmar var jag trött (undrar om åldern spelar roll?) och vi började få lite bråttom för mamma skulle med bussen hem. Så vi sätter oss i bilen tillbaka till andra Intersport för att prova jackan och köper den.
Ska ta en dag och åka in alldeless själv,när det inte är lov och fullt med folk.
Jo, jag har ju klippt mig i dag också.Nu ska väl äntligen folk se att jag har klippt mig..........
.

Inga kommentarer: