onsdag 22 oktober 2008

Den som inga byxor har...får ringa efter undsättning.

Efter ett hårt träningspass och en kall dusch var det dags att åka hem och äta kvällsmat. Börjar klä på mig och upptäcker straxt att inte jeansen var nerpackade.Jag åker alltid ner i träningskläder och har rent med mig. Vad gör man? tar på blöta kalla träningsbyxor? Nej fy!
Ringer hem och förklarar för maken (som ska åka iväg och jobba) och ber honom skicka ner dottern med jeansen. Sitter och väntar i omklädningsrummet, mobilen ringer, hon kommer inte in! ytterdörrarna är låsta för klockan är mycket. Får ta min duschandduk och smyga ut i foajén och ropa till personalen som håller på att stänga ner och be dem gå och öppna åt dottern som har mina byxor.
In kommer en irriterad dotter som förklarar att hon har MYCKET att göra och att jag nu är skyldig henne en tjänst!!Hon hann också träta lite hemma inför sin pappa innan hon åkte.
Ja,ja, jag fick mina byxor i alla fall,lär nog kolla extra noga nästa gång att de är med.
.

Inga kommentarer: