fredag 24 oktober 2008

Nu har jag gjort det igen!


Tjyvlyssnat på mobilsamtal på tåget alltså. Men det gick bara inte att undgå och jag tror alla vi som satt runtom hörde vare sig man ville eller inte. Jag hade dessutom köpt mig en Femina för 49 kr som jag hade tänkt läsa under resans gång men den blev mer som en täckmantel, så att man inte skulle tro att jag lyssnade.
Det var en stackars? kille i 20-års åldern som pratade med sin tjej och uppenbarligen var hon trött på honom och ville göra slut. De pratade och pratade och han försökte verkligen få henne att ändra sig och när vi är framme i Hallsberg så säger han att "du behöver inte bestämma något nu, för du är ju både trött och hungrig eller hur?" Jag tycker att det är både faschinerande och obegripligt att vissa kan prata om precis vad som helst i sin telefon när andra sitter bredvid och hör allt vare sig de vill eller inte.Eller kanske är jag som min älsta dotter sa till mig en gång när hon var i yngre tonåren, stenåldern!
.

Inga kommentarer: