onsdag 1 oktober 2008

Släkten


Hade städar och gjort fint. Min farbror och hans fru skulle komma till oss och äta. Maten var förberedd men inte klar, det skulle gå snabbt att fixa.Läget var alltså under kontroll.
Men hjälp...en annan faster dyker upp med man o barn och straxt kommer nästa faster med ny man. Gode Gud , från att det bara skulle bli ett par sycken är vi nu hela släkten, fler och fler droppar in. Vilka bjöd vi igentligen?
Vad har jag för mat? Vad var det jag skulle bjuda på igentligen? Det skall gå " husesyn" o hjälp!sängarna är inte bäddade, snabbt upp och bäddar.
Väser i mammas öra att; -Gå ut och hämta in lite äpplen. Kommer på att jag i alla fall kan göra äppelpajer till efterrätt.
Äntligen så vaknar jag, phu... Det är nog inte så konstigt att det ser ut i sängen som det gör när jag vaknar. jag kan drömma hur tokigt som helst men den här drömmen gjorde mig lite stressad, kan ni förstå det?
Skönt att vakna, gå upp och ta sig lite kaffe.De enda släktingarna som är på intåg är Göteborgarna med lilla Axel och honom behöver jag än så länge inte bjuda på någon mat, han har maten med sig.

.

Inga kommentarer: