lördag 4 oktober 2008

Maratonjobba

Telefonen ringde vid 06.00 i morse och väckte alla utom mig för jag sov med öronproppar. Maken ruskade på mig,
-Det är telefon till dig från jobbet! Jaha, sjukt,hm... jag kommer.(Varför sa jag när de ringde i går o behövde folk att jag kan jobba i morgon vid behov ?)
Arbetspasset varade från 07.00 till 19.00 då det på fm blev ytterligare bortfall till C-turen. Vem vill jobba X-tra en Lördagkväll? Jag hade ju maken borta i helgen och skulle ha en lugn Lördag för mig själv så jag stannade även på kvällsturen men kunde gå lite tidigare. Fick i alla fall in personal till A-turen i morgon.
Ellinor har lagat en god middag( hon kan allt om hon bara vill) så nu blir det kyckling i någon god sås o pasta. Evelina är på tjejfest, hon har bakat en morotskaka (efter att ha ringt mig några gånger på jobbet för att få hjälp med receptet.) Tyvärr fick jag inte smaka för kakan var present till kompisen hon skulle till.
Nu skall jag bänka mig i soffan och i kväll är det STOR risk att jag somnar där, något som jag i vanliga fall aldrig gör.
.

Inga kommentarer: