onsdag 15 oktober 2008

Om att göra något nytt..

Att laga mat till familjen är inta alltid roligt.Alla har åsikter, "tycker inte om", "åt det i skolan i går" osv. Fisk är det svåraste i vår familj då det inte är döttrarnas favorit även om de äter lite.
Men så hittade jag receptet som verkade sååååå gott! Dessutom var det rödbetor med och jag älskar rödbetor och hade några påsar hemma.Tillagningstid 30 min-perfekt!
Alla åt under tystnad....det var gott men smakade det inte"efterrätt" om såsen?? Ingen vågade säga något först för de visste hur jag med omsorg hade lagat denna "nya" rätt.
Det var gott och jo,såsen smakade faktist som en god krämig efterrättssås och inte något man häller över potatisen precis.
Så kan det vara när man gör sig till och använder massor av smör,creme fraiche i matlagningen en vanlig Tisdag.
Är ni ändå sugna? Här är receptet, klicka: Stekt torsk med citronsås och rödbetor
Ps För alla medvetna, jag använde inte torsk... och alla åt upp men för ovanlighetens skull fanns det sås över...Ds
.

Inga kommentarer: