torsdag 1 oktober 2009

Stockholm,Stockholm!

Upp tidigt, bussen gick 07.10.
I Örebro klev Christina på. Vi har gjort några resor till Stockholm tillsammans men det var ett bra tag sen sist.
Solen sken och vädret kunde inte vara bättre.
Första stoppet var förståss Vetekatten. Gott kaffe och underbart gott kaffebröd.
Vi hamnade på Drottninggatan där vi skulle uppsöka ett par inredningsaffärer. Vi hittade även en fantastiskt affär som nyss flyttat dit, nämligen Beyond Retro.
Vilken härlig affär, fantastiska vintagekläder, snyggt och fin skyltning, rent och fräscht. Där kunde man gå i timmar och bara titta på alla fantasiska kläder och en del var som nya fast de var gamla. Jag var tvungen att ta lite kort för Evelina och Bella skulle ÄLSKA den här affären
Det var kläder från olika tidsepoker och inte särskilt dyrt heller.
Christina i pälsmössa (som hon inte köpte.)
50-tal
En av expediterna var så söt i sin sjömansklänning och hatt.
Vad är godast att äta till lunch? Suchi förståss.
och lite gott te efter maten.

Det blev en del klädshopping faktiskt men oj! va fort tiden går. Hux flux var det dags att åka hem igen. Dagens nederlag var att jag inte fick den skinnjacka jag hittat som var ursnygg, tyvärr fel storlek men jag såg Martin Stenmark med fru...alltid nått.
.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag har varit i den butiken faktiskt.. den har funnits ett tag tror jag=) Och lilla mamma, Sushi stavas med S, inte C=) Puss på dig

Susanne´s blogg sa...

I Stockholm stavas Sushi med s.....
Jo, det stämmer ,affären har funnits ett tag men på ett annat ställe men för ett par veckor sedan flyttade dom till Drottninggatan och det är JÄTTE stort nu. Puss Puss