måndag 19 oktober 2009

Gäääsp!

Så här ungefär ser våra övningsdockor ut.
Klockan ringde 06.20. Det kändes som om jag varit vaken i stort sett hela natten men jag hade lite svaga minnen av drömmar så jag befann mig nog stundtals i ett halvsovande tillstånd.
Det är ofta så när jag vet att jag ska upp tidigt på morgonen, jag sover inte så värst bra.
Jag är ju en kvällsmänniska, man blir ju det när man jobbar natt.

Det gick i alla fall bra att gå upp, det är aldrig några problem. Visst,jag gäspade lite på förmiddagen men kursen var rolig och lärorik så tiden gick ändå fort.Vi har övat på atrapper hela dagen,säte,sugklocka,skulderdystosi och postpartumblödning. Förmiddagsfika med kaffe o smörgås, lunch och på eftermiddagen kaffe och kaka. Brukar vara proppmätt hela dagen efter en kursdag men jag var vrålhungrig när jag kom hem vid 17-tiden. Ulf hade redan fixat kvällsmaten och var på jobbet.
Sen orkade jag inget mer och nu kämpar jag för att hålla mig vaken ett tag till men är på väg att ge upp...jag vill bara SOVA! Anledningen till att jag vill vara vaken en liten stund till är att jag ska jobb natt i morgon och då vill jag sova lite längre på morgonen. Om jag lägger mig nu så lär jag väl vakna tidigt men det får jag nog strunta i , nu måste jag lägga mig!

Mest synd i dag var det om min kollega Anna. Något elektriskt fel i går på strömbrytare eller var det nu var gjorde att diskmaskin, tvättmaskin,köksfläkt och telefon gick sönder på en gång och eftersom apparaterna är ca 5 år gamla så dras det ju av en massa vid ev. ersättning från försäkringsbolaget. Får väl höra i morgon hur det har gått, hon har ju en händig karl om det nu hjälper.
God Natt!
.

Inga kommentarer: