fredag 2 oktober 2009

First class to Hallsberg

Det stod i tidningen i dag att tågresorna till Norrland snart är uppbokade...Hjälp! måste skynda att boka biljett till dottern så att hon kan ta sig hem till jul tänkte jag innan jag somnade i morse. Problemet är bara att hon inte vet hur hon ska jobba under julen sa hon. Jobba!!! Du MÅSTE komma hem till jul! Vi hoppas de på hennes arbetsplats förstår att hon måste hem i alla fall dagen före Julafton och i värsta fall åka hem på Juldagen i fall hon ska jobba på Annandagen.
Nu har jag bokat tågresa hem i alla fall. Kan ni fatta att det var billigare att åka 1:a klass på det tåget vi valde? Konstigt, jag förstår mig inte på SJ. Hemresan är inte bokad men det får ordna sig sen, viktigast är att hon kommer HEM.

I går blev det en utedag i trädgården. Så sorgligt att tömma alla krukorna och klippa ner det som en gång var fina blommor. Några blommor finns dock kvar tills frosten kommer och tar dom med.
Mina träd i krukorna skall jordslås för att klara vintern.
Längtar redan att få börja plantera igen.
Jacob körde 2 skottkärror med gamla blommor till tippen.
.

Inga kommentarer: