tisdag 6 oktober 2009

Packa rätt

Min man är expert på att packa in i bilen när vi ska någonstanns. Han trixar och fixar och vi får in jättemycket i bagaget när vi t.ex ska till Torpet.
Ingen i familjen (utom jag) kan plocka in rätt i diskmaskinen, inte ens min man fast han är så bra på att packa bilen.Jag får ständiga utbrott när jag öppnar diskmaskinen och det är inställt lite "huller om buller" och inte på ett smart sätt( som jag vill) så att så mycket som möjligt får plats. Jag har gett alla i familjen lektioner i hur man plocklar i, var sak har sin plats för att det ska bli bra men.....ingen kommer ihåg! Så där står jag och plockar ur ..och plockar in igen för att få plats med allt.
Min mamma är jätteimponerad, hon känner ingen, förutom min syster som får in lika mycket i diskmaksinen som jag och hon tvivlar varje gång på att allt blir rent för att det är så fullpackat ,men det blir rent för det mesta.
Sen är det Ulf´s tur, eller någon annan i familjen att plocka ur när det är klart för det är det tråkigaste jag vet,ha,ha.

OBS! Inte min maskin
.

Inga kommentarer: