måndag 12 oktober 2009

Dagens samtalsämne

om man bor i Askersund måste väl ändå vara: VEM vann miljonerna? Undrar om man får veta det? Ska man hålla tyst om man vinner så mycket? Själv hade jag tänkt att spela på Lotto men glömde bort det..pengar är väl inte allt? Hade det varit viktigt hade jag väl kommit ihåg det, eller hur? I dag var det en man som skrapade Triss i TV rutan för 2:a gången på 3 år!!! Fy vad orättvist! Men han kanske inte är lyckligare än jag för det? (eller heter det, än mig?)

Är Du fördomsfull? Det är väl inget man vill vara men de flesta är nog det tror jag,även de som säger att de inte är det. Ta t.ex det här med plastikoperationer , det är ju något som andra gör, inte jag. På TV opererar folk sig både här och där utan att skämmas,massor med både kända och okända i olika såpor.Jag har en kompis som nu har gjort en bröstförstoring ganska nyligen.När hon berättad det visste jag först inte vad jag skulle säga. Ska man säga, nämen va roligt! eller grattis! det behövde du, eller varför då? En söt, smart ,trevlig tjej, gift och barn , inte en partybrud med lågt IQ som jag fördomsfullt tänker att alla är som vill ha större bröst. Jag sa något i stil med att, jo, men det är ju så vanligt i dag och sen berättade hon själv för mig varför hon ville operera sig och jag förstod att hon inte ville att man skulle vara fördomsfull utan förstå att det låg annat bakom och inte bara att få större bröst i sig.
Vem vet, om några år kanske man själv ligger där på britsen för fettsugning. Det är i nuläget det enda som skulle vara aktuellt om jag får välja och om det skulle komma något piller mot grått hår skulle jag vara på direkt.
I morgon är det möte på jobbet men först lunchträff på East West och gudomligt god Suchi.
.

Inga kommentarer: