lördag 24 oktober 2009

Jägare sökes!!

Vi har främmande i trädgården mitt på ljusan dagen. Två rådjur går omkring och letar efter något gott att mumsa på.
Nu är jag trött på dessa djur! Varför kan de inte hålla sig i skogen? Kan förstå att de letar efter mat när det är snö och kallt , men nu? De trampar runt, förstör och skiter!
Får man jaga dessa djur med bössa i trädgården? Jag förstår Runar som gjorde det, önskar jag kunde göra det samma.
Men det får jag inte så nu ska jag baka istället....saffransbullar
Tanten på ICA
spände ögonen i mig och höll fram saffranet framför näsan på mig och sa med hög röst
-Du vet väl att saffran är JÄTTEDYRT nu?(det kändes som om hon menade att"ska du verkligen köpa det här?")
-Jo. sa jag men jag ska ha ett paket i alla fall.
-Ja,ja, jag ville bara tala om att det har blivit JÄTTEDYRT med saffran så att du inte undrar.
Nu är det så att jag upptäckte det för länge sen.Saffran har varit dyrt väldigt länge nu.Jag älskar saffran och har det alltid hemma, tycker om att ha det i mat. Lyx kostar.....får väl spara in på nåt annat istället.
.

Inga kommentarer: