lördag 24 oktober 2009

Fredagkväll i Skuru

Vi tog bussen mot Askersund på Fredagkvällen och klev rakt ut i mörkret.....såg inte handen framför sig ens. Mitt lilla reflex som jag så klokt nog hade satt på tror jag inte att någon bil hade uppmärksammat . Vid Ladäng mötte Åke oss med bil och ficklampa. Jag som gick på en hållplats senare än de andra tjejerna sa att jag skulle åka till Ingelsby och fick betala 5kr MER än dom !!!!!
I Skuru var det så fint och ombonat med lampor och ljus.
Mina svägerskor Anne och Åsa
Marinett som har varit arbetskamrat till Anne och Åsa.
Cattis och jag dricker välkomstdrink
Bordet var fint dukat. Vi bjöds på en god Buffé med olika pajer, sallad och annat smått och gott och efter det var det lite ost och kex.
Marinett
Jag
Cattis
Vi hann avverka mycket på dessa timmar.
och skrattade mycket
Helena var sjuk och kunde inte komma tyvärr, hennes plats intogs snabbt av husets hund Teo som gärna ville vara med oss och helst med Marinett.
Anne drack mycket vin!
och även Åsa....
va konstiga korten blev då....
ha,ha,ha!
En höstbukett till värdinnan Åsa från oss.
Cattis son Anton kom och hämtade hem oss på natten.
Tack för en trevlig kväll!
.

1 kommentar:

fröken sa...

Åhhhhhhhhhh, va ledsen jag är att jag missade Skuru i går! Jag gör aldrig nå´t, och då menar jag verkligen ALDRIG - och så denna enda gång på hela hösten, ja vad händer? Blir liggande här med hosta, ont i bröstet, huvudvärk o sjukkänsla i hela kroppen. Har ta mig f-n inte ens varit minsta snorig på hela terminen hittills. Det ät mitt liv i ett nötskal, mitt motto borde vara; Det blir aldrig som man tänkt sig... // Helena