tisdag 15 september 2009

Så snopet!

Som många andra gick jag och köpte en lotto kupong till helgens dragning med chans på storvinst.
Evelina var den första att kommentera.
-Vet du att det är större chans att träffas av blixten 40 GÅNGER än att vinna alla miljonerna?
Jaha! Tack för den upplysningen kära dotter.
Satte mig att rätta lotten i går.....wow! Jag hade flera rätt!! Det måste bli nästan 300kronor! Hurra! Då går jag i alla fall med vinst (hade satsat 100kr.)
Klev fram till kassan på Coop och säger lite glatt,
-Jag tror att jag har vunnit lite pengar!
-..........Näe, tyvärr det är ingen vinst på den här lotten.
-?????
Sen får jag en lektion i hur man rättar en lott. Jag hade tagit med extranummren på en gång när jag satt och rättade.
-Ja,jag förstår det sa kassörskan. Du har ringat in väldigt många nummer men man kan inte ta med extranummren från början.
SNOPET!
Nu har jag i alla fall köpt en ny lott och har behållt samma nummer som förra veckan.
Håll tunnmarna! Vinner jag mycket bjuder jag på tårta (eller så drar jag.)
.

Inga kommentarer: