fredag 25 september 2009

3 timmar och 45 minuter


Så länge fick vi vänta på ""Dropp in" innan det var Evelinas tur. När det var ca 30 min kvar sa hon i kassan att man informerar vårdcentralerna om att väldigt gamla människor och barn/ungdomar helst ska ha en tid och inte komma på Dropp in pga av att det alltid är långa väntetider......bra info, tack för det.
Nu är det gjort ialla fall och nu väntar vi på tid till ortopeden.
Kvällen i går var mkt trevlig. Jag och min kollega Maria var ute och åt. Vi var på en spansk restaurang och åt tapas till förrätt och sen tog jag lammfilé till huvudrätt. Det smakade mycket gott, dit måste jag ta min man.
Ulf hämtade mig på station senare på kvällen. Ellinor hade kommit hem sent men dragit direkt till kompisarna i Kumla en stund.
Morgonens skratt har vi redan haft Ulf och jag. Vi brukar äta frukost ,läsa tidning och titta på morgon TV tillsammans när vi är lediga. På fredagarna är det alltid god mat och vin och i dag skulle den kända kocken Leif Mannerström bjuda på Wallenbergare bla. och programmet sändes live från bokmässan i Göteborg. Det var bara det att när de skulle ta fram maten så hade publiken ätit upp all mat de skulle visa och prata om i TV....snopet,ha,ha.
Nu väntar slipning och takmålning.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, vad är det vi säger? Jo, just det; DET ÄR BARA ATT GILLA LÄGET:-) Man kan ju inte alltid förflytta berg.Tänk dock på mig som väntat snart fem månader på min dator...igår fick jag veta att SUF Inte skickat in försäkringsblanketten. Hej Hopp så var det ännu en (man, tyvärr) som tabbat sig...Men vi kämpar väl på ett tag till. Är man tant och inte tjej längre så vänder vi väl andra kinden till och tar det lugnt iaf. Igår började jag på en kurs i mindfulness så jag måste leva upp till mina principer.Ha en skön helg med mycket sol. Kram