onsdag 23 september 2009

Nytt försök

I morgon gör vi ett nytt försök till röntgen. Jag skällde inte på doktorn men jag talade om för honom vad han hade sagt i telefonen när han försökte bortförklara sig....och jag var väldigt trevlig på rösten så Evelina inte behövde skämmas för sin mor. Känns bara så himla onödigt, nu går en halv dag till åt detta och läkartiden vi hade i dag kunde väl någon annan sjukling ha fått. Vad gjorde han då undrar ni säker? Jo han drog och bände med benen och frågade om det gjorde ont i ryggen när han gjorde si o så? Nog såg jag att det gjorde ont alltid......i benen på henne,ha,ha. Nej, inte skämta om sånt men hon har inte lika ont längre som tur är.
Men jag är glad för i helgen kommer Ellinor hem. Jag ringde och frågade om planerna i helgen men hon visste inte riktigt, det var någon stor "sittning" på Fredag som hon inte visste om hon skulle gå på eller inte. Då var jag snabb att säga att om hon ville hem så betalade jag gärna biljetten så nu kommer hon i morgon kväll redan. Då är jag inte hemma men vi hinner ses ändå.
Problemet är bara att hon inte har någon säng att sova i. Hennes säng är fraktad till Göteborg
och i och med att vi renoverar har vi inte fått i ordning gästrummet ännu.
Vi har dock löst problemet.... Ulf får sova på luftmadrass ett par nätter! Tjejerna får sova i våra sängar och jag tar Evelinas säng och Ulf får ligga på golvet.Bara jag inte trampar på honom om jag behöver gå på toa...hi,hi. Vi kan ju ligga där och mysa och lysa med ficklampor han och jag. Har dock inte berätta för honom ännu om våra sovplaner:-)
.

Inga kommentarer: