söndag 13 september 2009

Magiskt

För snart 30 år sedan var jag i USA för första gången och det var då jag träffade min vän Karen som bor i Californien.
En dag tog hon med oss ut på landet och till ett ställe som jag aldrig glömmer(kommer tyvärr inte ihåg namnet). Vi satt i en liten pickupbil och åkte tills vi kom till en backe. Vi åkte ner för backen så alltså var det en nerförsbacke men när vi kom en bit ner så stannade vi och frikopplade bilen och helt plötsligt så började den rulla bakåt och uppför backen...!!?
Vi trodde inte våra ögen, så mystiskt! Vi sprang fram och tillbaka på vägen men joo! bilen rullade bakåt i uppförsbacken men det är ju helt omöjligt!!
Därför var det så häftig när vi kom till Trollvägen i Idre för där finns samma fenomen! Bilen rullar bakåt i uppförsbacke! Det är en otrolig synvilla för det ser verkligen ut som att man åker ner för, frikopplar och rullar uppför. Om jag kommer dit igen så måste jag komma ihåg att ta med vattenpass, måste göra lite tester och se om man blir klokare.
.

Inga kommentarer: