torsdag 17 september 2009

En klar 10:a

På jobbet graderar vi smärta utifrån en VAS sticka där patienten får tala om hur ont de har från 0 till 10.
0 är ingen smärta alls och 10 är värsta tänkbara, ni fattar va?
Man kan ju använda den vid andra tillfällen t.ex att gradera hur arg man är. I dag har jag varit högt på argskalan, en klar 10:a!
Evelina kom hem tidigare från skolan i dag och vi åkte iväg till USÖ och dropp in röntgen. Jag ringde till läkaren i fredags för vi och även sjukgymnasten väntade på en tid till röntgen som läkaren sa att han skulle skriva. Han hade inte skrivit remissen än men lovade att göra det samma dag eller på måndag och vi kunde åka in onsdag eller torsdag. Jag frågade om vi skulle träffa honom igen men han skulle höra av sig utifrån röntgensvaret.
I kassan visar det sig att det inte finns någon remiss skriven och hon berättar för mig att det är den 3:e patienten i dag som kom från Hallsberg där läkaren inte hade skickat remiss. Hon ringer upp vårdcentralen och får till svar att läkaren ville träffa Evelina först!!!! Det var INTE det som han sa i telefonen.
Arg som ett bi sätter jag mig i bilen och då ringer det på Evelinas mobil. Det är en sköterska från vårdcentralen och hon fick ta min ilska stackare! Hon förstod att jag var arg (men jag sa att det inte var på henne) och jag sa att jag INTE hade missförstått vad doktorn sa utan han har helt enkelt ändrat sig och inte meddelat detta ???? Inte för att jag vet varför han ville träffa henne först, han kan väl inte se om frakturerna har läkt?
Nu får vi vänta tills på onsdag då vi har en tid till honom.......kanske bästa att skicka Ulf istället en ilsken mamma.
Evelina var nöjd hur som helst. Vi hoppade in på Marieberg så hon fick handla (mer än vad som var tänkt.)
Ni väntar nattjobb och sen en ledig vecka.
.

Inga kommentarer: