måndag 28 september 2009

En hantverkare i byrån

Det skulle jag ville ha!!! Det ser så himla lätt ut när de renoverar och fixar på TV men inget om att det tar tid! Nu har jag iockför sig gjort det tråkigaste först, nämligen spacklat och slipat. Man kunde tro att jag hade hällt en säck mjöl över mig när jag hade slipat bort allt "överflöd" av spackel.
-Det är därför som målarna är så duktiga på att spackla, säger min man. Dom spacklar så fint att det inte behöver slipa efter......Jaha! men jag kan inte spackla så fint att jag inte behöver slipa.
Taket är målat en gång och ska målas en gång till och sen ska vi börja tapetsera och det är ju roligt tills man kommer till snedtaket, då är det inte lika roligt längre (vad jag minns från förra gången.)
Ellinor har varit hemma i helgen. Hon tycker att det var jättekonstigt att "hennes rum" nu tillfälligt var Jacobs så hon fick bo hos syrran. Det blev bättre så för oss och hon sov riktigt bra på dubbla madrasser sa hon.
Nu är hon tillbaka i Göteborg, undra när hon kommer nästa gång? Jag är rädd för att det dröjer.Skolan tar mkt tid och sen ska hon börja jobba på helgerna.

Nu kommer en bra och härlig kreativ video med Band of horses. De spelade på Way Out West i somras bland många andra bra band och jag ångrar i smyg att vi inte åkte.

Mari! Tack för dina brev, jag blir så glad över dom och svaret på din fråga om musik är, vi har i princip en , oftast fler skivor med dom jag lägger upp. Tyvärr är jag urkass på att komma ihåg vad alla band heter till skillnad från Ulf som kan ALLT.
Jag kan fråga honom hundra gånger vad "dom eller dom heter" som han spelar och som jag tycker är bra.Värst är när jag blir sugen att lyssna på något bra(och han jobbar) och inte kommer ihåg namnet på bandet eller skivan. Jag tror att jag får se om det inte finns någon kurs som handlar om att träna upp sitt minne. Av någon konstig anledning så har jag lätt för att minnas "onödiga" saker.

Lyssna nu!


.

Inga kommentarer: