måndag 22 februari 2010

Träna inte i bygel bh

Ellinor blev lite stressad i går när hon inte visste hur tågen skulle gå i dag. En viktig föreläsning i morgon som hon inte kunde missa var orsaken annars hade hon ju det ganska bra hemma?
Ulf fick åka upp i morse och byta biljetter till ett senare tåg i dag men det var inga garantier att det tåget skulle gå heller. Kollade om swedbus hade biljetter kvar och vi hade sån tur att vi fick tag i en biljett åt henne. Nu sitter hon på en buss som tar 4 tim och 10 min men vad gör det, hon kommer i alla fall hem i kväll och inga tåg går från Hallsberg i dag.
Åkte sen och tränade med min man...hi,hi lite kul att se honom gå omkring med kortet i handen coh leta maskiner sådär som man gjorde i början.
När jag satt där tränade på som mest kände jag något konstigt som kröp allt närmare halsen.
Jädrans! Min bygel bh hade gått sönder och nu kröp själva bygeln ut och letade sig upp mot mitt ansikte.Fick lite diskret försöka att pressa tillbaka bygeln igen...hoppas ingen såg, det måste ha sett underligt ut. Brukar inte träna i bygel bh men jag hade nån sport bh i tvätten och hittade inte de andra.
Borde ge mig upp på altan igen och skotta men tar det senare i veckan,det är så jädrans kallt ute.
Ut och göra en enkelnatt i natt.....Ulf ska med ut är det tänkt men jag tror nog han får ha jour hemma,det går ju inga tåg.
.

Inga kommentarer: