onsdag 24 februari 2010

Bakdag

Vilket vädret! Takdropp! Det kanske blir vår nån gång i alla fall? I dag är det en sån här dag då man borde vara ute hela dagen och njuta men jag har planerat att vara inne och baka.
Evelina fyller 17 år på Söndag så då ska vi fira henne förståss. Började baka lite i helgen, bullarna blev bra men sockerkakorna......katastrof! Jag och sockerkakor har aldrig gått bra ihop. Jag kan inte baka sockerkakor,misslyckas jämt. Det spelar igen roll om jag vispar mycket eller lite,det blir aldrig bra. I helgen skulle jag bla göra en citronsockerkaka. Det slutade med att halva socker- kakan låg i ugnen eftersom den jäste så in i hels...och jag tog en för liten form! Den andra skulle man hälla över en röra av bla cocos på så att det skulle bli som "knäckigt" på toppen men röran sjönk till botten och det blev nån kladdkaka som visserligen gick att äta men inte att bjuda på (man fick äta med sked.)
Gör ett nytt försök idag, skam den som ger sig.I värsta fall kan man ju alltid köpa dom här sockerkakorna med evinnerlig hållbarhet....:-))
.

Inga kommentarer: