torsdag 4 februari 2010

Oj,oj,oj

Nu har vi väl fått snö så vi klarar oss i många år?
Tack o lov att jag inte är tågpendlare i dessa tider. Åkte från Stockholm i går mitt i kaoset och kom hem mer än två timmar försent men det är väl inget mot många andra. I stockholm märkte vi inte så mycket av kaoset eftersom vi inte var ute så mycket men när jag kom hit hem och framför allt på våran gata! Trodde inte att det var sant! Har aldrig sett så mycket snö här hemma förut och det var varken plogat eller skottat.
Jag var så lycklig över att ha fått tag på en taxi vid stationen för Ulf var sen hem (som vanligt) och han hade behövt ett par timmar för att skotta fram bilen dessutom. I alla fall tog jag en taxi hem och det var värt varenda öre, gav tom ordentligt med dricks till den stackars chauffören som dessutom körde fast här utanför på gatan.
Har varit på en fantastisk bra konferens i Stockholm. Temat var Kommunikation i vården. Just brist på kommunikation är ett stort problem för patientsäkerheten.
Under alla min år i vården har jag nog aldrig lyssnat på så många bra föreläsare. Det är ganska jobbigt att sitta i två dagar och bara lyssna men den här gången var det inga problem för allt var så intressant.T.om de föresläsningarna som var på engelska gick bra.
Vi var 1700 deltagare från hela Sverige, de flesta var chefer inom vår och omsorg och det är ett stort jobb att nu arbeta vidare på den kunskap vi har fått ta del av under dessa dagar.
Min och min kollegas nya uppgift att vara samordnare och ansvarig för vårt nya datasystem för incidentsrapportering är en del av det här och det ska bli ett intressant jobb.
Mitt jobb just nu är inte lika roligt,det är dags att sätta på en tvätt,städa av lite och sen börja med maten innan det är dags att åka till jobbet.
.

1 kommentar:

Ämeli sa...

Hej susanne!! Tänkte bara skriva ett par rader och kolla hur det är med er? Kram Ämeli