torsdag 17 mars 2011

"Turmorsa"

I går åkte mamma och jag till "Bra Begagnat" ,nya second hand butiken som kyrkorna har hand om. Det är kul att gå och titta och se om man hittar nåt kul och jag brukar nästan alltid hitta nåt litet.
I går gjorde mamma ett fynd och gissa om hon var glad. I samma sekund som hon tog i skålen/vasen såg jag också att det var design Erik Höglund. Hon samlar på hans glas och har massor hemma.
För 10 kr köpte hon en vas som säker kostar 40ggr mer men som ingen visste vad det var och på botten var den både signerad och numrerad.
Kan inte låta bli att retas med henne för hon hade inte plånboken med sig så jag fick betala..
-Rent tekniskt är det jag som äger vasen, sa jag till henne innan hon for hem..men du kan få låna den:)

ERIK HÖGLUND
Det här är ölglas som heter "Man och Kvinna" av Erik Höglund och Ulf fick ett dussin av mamma när han fyllde 50 år
Tänk att det går att göra småfynd i alla fall och min mamma var så glad.
.

Inga kommentarer: