tisdag 15 mars 2011

Nya glasögon

Äntligen så har jag tagit mig för att kolla synen och beställt nya glasögon. Denna gång hos Smarteyes, där får jag progressiva samt läsglasögon för ca 3000kr tillsammans och de hade många snygga bågar att välja mellan. Testar i alla fall dem så får jag se...om jag skulle köpa där jag brukar så hade jag fått betala mer än dubbelt så mycket enbart för progressiva så det är skillnad.
Det var en vacker dag i Örebro och vi gick sen och tog en fika på Wasa innan vi åkte hem Ulf o jag.
Gårdagen tillbringade jag en stor del vid datorn (efter att ha varit på promenad med grannen) och jag hade äntligen kommit bra i gång med att göra en fotobok från vår resa till Italien.
När jag var klar och skulle spara/beställa så gick det inte!!! Så frustrerande, massor med tid som jag lagt ner på tid åt arbetet åt helsike....
ICA-Foto beklagade det naturligtvis och kunde inte förklara varför mina kort inte sparats när jag laddade över dem så nu är det bara att börja om igen....
Ska försöka hinna med att göra en reseberättelse på bloggen också...men när?
.

Inga kommentarer: