lördag 5 mars 2011

Första helgen i Mars

Mycket snö kvar...
Undrar vem som kliver runt vårt hus?
I år har jag matat fåglarna med flera kilo frön. Dom har de så fint i sitt lilla hus.
Det värmer i solen men är kallt i skuggan.
Så har då någon roat sig med att bryta sönder en elektrisk backspegel på min lilla Clio. Det skedde när jag jobbade på natten och jag märkte inget förens jag skulle backa ut från parkeringsplatsen..det lät så konstigt och en kvinna viftar åt mig att stanna. Jag har kört på backspegeln som låg slängd under däcket. Fy fasiken vad arg och ledsen jag blev.
Gick runt och tittade men det fanns inga andra skador på bilen så det verkar inte som om någon har kört på den för då borde det ha blivit repor i lacken också. När jag parkerade hade jag ingen bil bredvid men nu stod det en bil med ganska gott utrymme bredvid så jag var ganska säker på att det inte var den bilen.
Ringde polisen som naturligtvis inget kan göra mer än ta upp en anmälan. Jag frågade om de fått in fler anmälningar nu sedan många av stadsbussarna numera stannar ganska nära där jag parkerar men de kunde inte svar på det just då. För ca 2 veckor sedan fick min jobbar kompis bakrutan insparkad (som jag fick för ca 1 år sen) men nu rör det mycket mer folk runt omkring pga bussarna och säker mer på kvällar o nätter.
Fick från början veta att det kommer att kosta många tusen eftersom elektriska backspeglar är dyra och eftersom det inte fanns vittnen till händelsen skulle nog inte självrisken gälla utan jag skulle betala allt själv. Nu har jag i alla fall fått veta att självrisken gäller så jag behöver"bara" betala 3000kr...Tack för det!! Jag skulle gärna vilja ha tag i den skyldige...en arg kärring är inget att leka med!!
.

Inga kommentarer: