tisdag 26 oktober 2010

Det är bara att inse....

....minnet börjar svikta, måste nog börja kolla noggrannare i almanackan hädanefter. Där står det klar och tydligt att hantverkarna kommer v 48 för att renovera vårt badrum men i mitt huvud står det v 44. Jag har lagt schemat efter det så att jag inte ska behöva jobba mer än 1 natt när de ska komma hit och "bila" för ny brunn och jag har skrämt upp ungdomarna med att de inte kommer att kunna sova på lovet eftersom vi har hantverkare här,ha,ha. Men mest skrämd blev nog hanverkaren själv när jag ringde och började ställa några frågor jag undrade över. Han trodde han hade dubbelbokat, stackarn! Nu får alla sova nästa vecka...jag med. Dessvärre för mig har jag lagt dubbelnätter när de kommer hit v 48 och sätter igång, får kanske sova hos svärföräldrarna då? Allt ordnar sig, bara det blir klart till JUL :D

Nu ska vi bara välja färg och mönster....helt plötsligt vill hela familjen vara med och bestämma, förr var det bara jag och Ulf. Till de nya toalettstolarna ska det i alla fall köpas toalettringar som stänger sig själv och inte "smäller igen". Det har jag längtat efter länge, så att man slipper vakna till av ett "PANG" mitt i natten....

.

Inga kommentarer: