måndag 24 maj 2010

Plattfot


Jag har i dag fått veta av sjukgymnasten att jag är plattfot, har lite inåtroterande stortå ( på ena foten,dvs begynnande hallux valgus. Detta är orsaken till att jag belastar fel och har ont i höfter,ben och nu har fått hälsporre. Så många gånger som jag har sagt till Ulf att jag inte kan fatta att jag har så ont i benen och trott att det varit träningsvärk, men att jag inte kan fatta att jag får träningsvärk när jag varit relativt vältränad och inte borde få ont så fort jag tränat.
Dessutom har allt springande på vårt hårda golv på jobbet inte gjort saken bättre.
Så skönt att nu ha fått hjälp i form av skoinlägg som han gjorde åt mig.
Tänk att en sån lite sak kan göra så ont och ställa till så mycket elände... men nu kommer jag att bli såååå lätt på foten;-))
.

Inga kommentarer: