lördag 15 maj 2010

En bit på väg.

Äntligen! Såg inte så roligt ut när man vaknade i morse men sen sa det bara pang! Sol och Värme! Man tackar.
Kunde äntligen ge mig ut och börja plantera lite smått av det som jag köpte i går

På fönsterbläcket vänta en del av mina kryddor som jag ska odla i kragpallar men eftersom det var genomblött och lerigt i landet så får det vänta. Kragpallarna ska nämligen stå på den lilla bit av landet som finns kvar,allt annat har vi nu sått gräs på.
Först skulle mina träd upp ur landet(jordslår dem under vintern) och planteras i krukor.
Sen tog jag fram nästan alla krukor jag har....ganska många nu.
Började plantera lite smått.
Ops! På sniskan
Pappas soffa som jag målade om förra året togs fram.
Härligt är det att äntligen kunna njuta av lite blommor.
Vi får hoppas det inte blir för mycket frostnätter, då blir det bära av ...
Träden är nu på plats men det skall planteras lite blommor i krukorna också.
Blött så det kippade i gräset, fick ta på mina trädgårds stövlar.
Hann också med att vara lite hundvakt åt Vilja en stund, en sån go hund!
Fick förhoppningsvis lite färg på bena i dag:-)) Usch så vita!!
Nu har vi jobbat hårt i trädgården. Ulf tyckte att vi inte skulle plantera så många "gula" blommor i gräsmattan till nästa år......han kröp runt på alla fyra och jagade bort dom.
Nu ska grillen tändas! Äntligen är det på väg att bli sommar,jag ska aldrig mer gnälla över värmen efter denna vintern, jag lovar;-)
.

Inga kommentarer: