fredag 30 april 2010

PETER LEMARC

Tittat på Mauro och Pluras kök...ett härligt program. I dag var bl.a Peter LeMarc gäst och då kom jag att tänka på en sån där magisk natt på förlossningen för länge sen men som jag minns så väl.

Ett svagt ljus i förlossningsrummet,vi pratade och skrattade och förlossningen gick fint framåt. I bakgrunden spelade nattradion den ena låten efter den andra och när det var dags för barnet att födas så sjöng Peter LeMArc sin låt TESS och ut kommer en fin flicka.

När hon väl var ute tittade föräldrarna på varandra och berättade för mig att dom redan innan hade pratat om namnet TESS och precis när hon föddes så spelades den låten på radion. Så även om jag inte är en jättestor fan av Peter LeMarc så finns det några låtar jag gillar.

En av dem är TESS.

.

Inga kommentarer: